Sticket i etern!

med sommarens sista blommor...

Jag tänker mig en blog om stickning och eftersom jag är lever i Småland fick det bli ”Sticket”. Så kallar man sin stickning här… Jag älskar garn, material, färger, stickor och allt annat vackert och här tänkte jag att jag kunde frossa i bilder och ord som handlar om ”sticken” eller andra handarbeten och dela med mig om vad jag håller på med.

Jag är ofta ute på nätet och letar roliga idéer, vackra garner, vackra bilder och när jag passerar garn till salu är jag fast. Det är inte ovanligt att jag måste köpa något.

Jag stickar helst mindre projekt själv. Vantar har varit favoriten nummer ett under senaste året. När jag ger mig på projekt i den storleken kan jag ge mig på komplicerade projekt och ändå kanske ha chansen att bli klar.

Jag tänker mig att skriva om: stickning, roliga siter som gläder mig, bra affärer som jag stöter på, goda idéer, vackra bilder från saker jag möter, bra böcker som jag hittar längs vägen, roliga tidningar, något från biblioteket och ev eventuellt någon kurs.

Ge tillbaks!
One thought on “Sticket i etern!

Kommentera

