Ok… ett nytt försök

stor vallmo 

Nu kanske jag kan börja igen?

Världens varmaste sommar, men jag knåpar vidare med mina yllegarner – för jag älskar dem.

mittens
Kate Davies Ecclefechan torgvantar. Den första är klar. Garner är fullständigt underbart. Det ser lite trist ut på nystanet, men blir mjukt och fluffigt och väldigt jämnt. Det är ett engelskt ullföretag som heter Jamieson & Smith. Oh, så gärna jag vill sticka mer med deras garn. Nu är en klar. Alltså måste även en till bli det. Det tog mig en evig tid att göra denna enda. Mycket pill och tungan rätt i mun. Men fint! Jag ville bra gärna ha den rutiga klänningen också. Tänker mig en hängsleklänning typ Meg Ryan. Det är bara det att jag inte överlever i en ylleklänning. Då får jag värmeslag.

Jag har stickat en tröja till Ella, som jag inte tog kort på. Hur korkat är det när jag nu tycker det är roligt.

letter

Jag har stickat ett par lettiska vantar till Fredriks födelsedag i augusti och de är klara! Det var en knit kit från ”Knit like a Latvian”. Hoppas han gillar dem! Han såg när jag stickade och önskade sig, så det gör han nog 😉 Klok pojke.

 

 

 

Kommentera

